Share, , Google Plus, Pinterest,

Print

Posted in:

Η Ήπειρος στον τουριστικό χάρτη. Εκτός απο το…«Γαλατικό χωρίο»

Σίγουρα έχει προκαλέσει σε πολλούς εντύπωση το γεγονός ότι η Ήπειρος κερδίζει συνεχώς έδαφος στον τομέα του τουρισμού τα τελευταία χρόνια. Δε διαφωνώ ότι απέχει ακόμη αρκετά από το να αποτελέσει ο τουρισμός τη βαριά βιομηχανία της περιοχής μας, αλλά σίγουρα βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο.

TRAVEL ARTA

Σημαντική διάκριση αποτελεί για την Ήπειρο η ανάδειξή της ως ένας τουριστικός προορισμός που προσφέρει ικανοποίηση στους επισκέπτες της, βάση των επίσημων στοιχείων που παρουσίασε  το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ,  η Ελλάδα,  κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη, στον γενικό δείκτη ικανοποίησης των τουριστών, για τον Ιανουάριο του 2019.

Αυτό που προκαλεί αίσθηση είναι πως μεταξύ των ελληνικών προορισμών, την υψηλότερη βαθμολογία, κατέγραψε η Ήπειρος με ποσοστό ικανοποίησης 91,4%  αφήνοντας τις Κυκλάδες στην δεύτερη θέση.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό ποσοστό ικανοποίησης που κατεγράφει, σημαίνει πως η Ήπειρος έχει πλέον την τεχνογνωσία για επιδόσεις υψηλού τουρισμού, καθώς άφησε πίσω της περιοχές που έχουν συνδεθεί άρρηκτα με την βιομηχανία του τουρισμού τις τελευταίες δεκαετίες.

Στα κριτήρια στα οποία αξιολογήθηκαν οι περιοχές, περιλαμβάνονται η τοποθεσία, η καθαριότητα, η εξυπηρέτηση και η σχέση ποιότητας και τιμής.

Επίσης, τον Ιανουάριο του 2019, μέσα στους δέκα δημοφιλέστερους προορισμούς της χώρας, βρέθηκαν δύο πόλεις της Ηπείρου. Η πόλη των Ιωαννίνων κατέλαβε την 5η θέση και το Μέτσοβο την 9η.

Η καρδιά της Ελλάδας δεν πρέπει να χτυπά μόνο στα νησιά της κάθε καλοκαίρι. Είναι και η Ηπειρωτική χώρα, χειμώνα – καλοκαίρι που μπορεί να προσελκύσει σημαντικό αριθμό επισκεπτών. Έστω και αργά κατανοούμε πως η υπέροχη ελληνική ύπαιθρος και η ενδοχώρα, έχει να προσφέρει μοναδικές συγκινήσεις σε όσους την επιλέξουν. Ο εναλλακτικός τουρισμός αρχίζει να κερδίζει έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο και η Ήπειρος προσπαθεί να αποκτήσει μερίδιο από την «πίτα».

Η συμμετοχή εξάλλου της Περιφέρειας Ηπείρου σε διεθνής τουριστικές εκθέσεις όπως αυτές του Μιλάνου του Μονάχου του Βελιγραδίου του Τελ Αβίβ και του Βερολίνου το τελευταίο διάστημα, απέδειξαν πως υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον απο το εξωτερικό για την περιοχή μας.

Ήδη το Μέτσοβο και τα Ιωάννινα θεωρούνται πλέον κορυφαίοι χειμερινοί προορισμοί, για να μη μιλήσω για τα Ζαγοροχώρια που τα τελευταία χρόνια κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερη προβολή. Δικαίως φυσικά. Όσο για την Πάργα και την Πρέβεζα είναι περιττό να αναφέρω πως αποτελούν σημαντικούς προορισμούς για πολλούς επισκέπτες τους καλοκαιρινούς μήνες.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ήπειρο τα τελευταία χρόνια ήταν οι υποδομές της. Το τοπίο άρχισε να αλλάζει με την ολοκλήρωση της κατασκευής της Εγνατίας Οδού και ακόμη περισσότερο με την Ιόνια οδό που μας έβαλε επιτέλους στο χάρτη. Η αναβάθμιση του αεροδρομίου στο Άκτιο είναι ένα ακόμη βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Μια αναβάθμιση του λιμανιού της Πρέβεζας, θα μας έφερνε ακόμη πιο κοντά στον τελικό στόχο, πολύ περισσότερο αν στο μέλλον στη συγκεκριμένη πόλη κατασκευαστεί ένα μητροπολιτικό υδατοδρόμιο, που όπως ακούμε είναι στα μελλοντικά σχέδια.

Αν δεν είδατε καμία αναφορά για την πόλη της Άρτας ως τώρα στο κείμενο…όχι, δε σας ξέφυγε κάποια παράγραφος. Απλά η Άρτα έχει μένει πολύ πίσω στο συγκεκριμένο θέμα. Η πόλη με τον μεγαλύτερο αριθμό Βυζαντινών εκκλησιών στην Ελλάδα (θα μπορούσε να είναι ο νούμερο ένα προορισμός για θρησκευτικό τουρισμό), με τα αρχαία της αποτυπώματα όπως ο Ναός του Απόλλωνα και το θέατρο της Αμβρακίας, η πόλη με το πιο διάσημο γεφύρι σε όλη τη Βαλκανική χερσόνησο, με το κάστρο της που δεσπόζει δίπλα στη σύγχρονη πόλη – αν και αναξιοποίητο σε βαθμό που μοιάζει με ανέκδοτο πλέον-  απουσιάζει από την κούρσα για την ενίσχυση του τουρισμού. Ναι, κι απο εδώ περνάει η Ιόνια Οδός. Απλά μας προσπέρασε. Και θα συνεχίσει να μας προσπερνά όσο δεν γίνονται ουσιαστικές προσπάθειες για την ανάπτυξη των τοπικών υποδομών.

Δε χρειάζεται να αναφερθώ σε σημεία εκτός ιστού της πόλης, όπως η Κορωνησία για παράδειγμα που θα μπορούσε να είναι το «διαμάντι» της περιοχής μας, και το απόλυτο σημείο αναφοράς για τους καλοκαιρινούς επισκέπτες.

Όσο μεγάλη κι αν είναι η προβολή της πόλης (που δεν είναι), απο τη στιγμή που δεν υπάρχουν ξενοδοχεία ικανά να φιλοξενήσουν σημαντικό αριθμό επισκεπτών (δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα στο ιστορικό κέντρο), όσο παραμένει αδύνατη η κυκλοφορία τουριστικών λεωφορείων από το κέντρο ή ακόμη και χώροι στάθμευσής τους κοντά σε μνημεία, όσο δεν αξιοποιούμε τις παραποτάμιες περιοχές του Αράχθου (με πεζόδρομους, καφέ, εστιατόρια, κ.α), όσο παραμένουν τα εμπόδια απο την εκάστοτε δημοτική αρχή για τις απαραίτητες ιδιωτικές επενδύσεις, τόσο θα ανοίγει η ψαλίδα με τις γειτονικές περιοχές. Δεν είναι λίγοι οι Αρτινοί επιχειρηματίες εξάλλου που απηύδησαν τα τελευταία χρόνια κι αποφάσισαν να επενδύσουν σε άλλες Ηπειρώτικες πόλεις.

Ούτε αεροδρόμιο χρειάζεται η Άρτα, ούτε τρένο. Σωστή οργάνωση, σωστό προγραμματισμό, υποδομές και διευκόλυνση για τις απαραίτητες επενδύσεις χρειάζεται, πριν χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος. Ακούει κανείς?